środa, 15 stycznia 2014

Organize your life, part 2!


W poprzednim poście poddałam wam pomysły na to, jak nie zwariować z listą Noworocznych Postanowień już na samym początku stycznia. Dziś chcę pokazać kilka prostych trików i gadżetów, które pomogą wam utrzymać plan w pionie i nie doprowadzą do tego, że rzucicie w kąt całą pracę włożoną w skrupulatne rozpisywanie wszystkich celów punkt po punkcie


Dobry plan to podstawa - wiadomo. Czasem jednak przyda się mała pomoc w jego realizacji. Poniżej przedstawiam wam wszelakie 'wspomagacze', które moim skromnym zdaniem sprawdzają się najlepiej.

ORGANIZER

Mało powiedziane, że to podstawa. To rzecz niezbędna dla każdego, kto chce utrzymać porządek i równowagę w swoim planie dnia. 

Organizer możemy kupić lub zrobić - te ze sklepu są wygodniejsza opcją jednak dla przykładu - ja spędziłam naprawdę sporo czasu w księgarniach szukając odpowiedniego. Z marnym skutkiem, wychodząc z kolejnego sklepu zdecydowałam, że sama sobie taki zrobię.





W internecie można znaleźć całą masę inspiracji - ja mój przygotowałam w formatach pdf, dałam do wydruku i bindowania. Teraz nareszcie mam organizer przygotowany konkretnie pod moje potrzeby.



Gdyby ktoś chciał się mu dokładnie przyjrzeć, to zapraszam tutaj: KLIK

Pamiętajmy jednak o jednej złotej zasadzie - utrzymujmy porządek w zapiskach. Multikolorowe i pobazgrane organizery może i wyglądają ładnie ale są niepraktyczne. Ciężko się w nich odnaleźć.

A tutaj kilka inspiracji z internetu:


 źródło: pinterest.com

źródło: pinterest.com 

źródło: pinterest.com 

źródło: pinterest.com 


Ten planner celów bardzo mi się podoba:

źrodło: pinterest.com

źródło: pinterest.com


Znajdziecie również mnóstwo pomysłów na plannery posiłków....

źródło: pinterest.com


...notek na blogu...

źródło: pinterest.com


źródło: pinterest.com


źrodło: pinterest.com


...a także świetny pomysł na planowanie swojego stroju każdego dnia:

źródło: pinterest.com


APLIKACJE NA TELEFONY I TABLETY

Muszę przyznać, że doskonale współgrają razem z organizerem. Większość telefonów i tabletów ma w sobie różnego rodzaju kalendarze i systemy przypomnień, ja jednak zakochałam się w aplikacji Google Keep. Jest przejrzysta, prosta w użyciu i dodatkowo genialnie wygląda - ma formę samoprzylepnych kolorowych karteczek na ekranie.

Można zapisać np. krótką wiadomość, gdy coś nam wpadnie do głowy, wypunktować to co mamy dziś do zrobienia, zapisać spotkanie, listę zakupów... opcji jest wiele. Najbardziej podoba mi się notatka w formie zdjęcia - gdy szukam czegoś co posiada skomplikowaną nazwę lub czegoś czego (co gorsza) nazwy nie znam, robię sobie zdjęcie i przyklejam razem z innymi 'karteczkami'. Forma również okazuje się pomocna gdy coś komuś pożyczam - robię wtedy zdjęcie osoby wraz z przedmiotem, który ode mnie bierze i dzięki temu mam czarno na białym dowody zbrodni a notatka wisi mi przypominając o tym kogo i kiedy mam zacząć ścigać.




Usuwanie niepotrzebnych notatek jest bardzo proste - wystarczy przesunąć je palcem na bok i same znikają.

Jeżeli jesteście chętni, to mogę zrobić obszerniejszy post na temat tej aplikacji. Dla mnie jest niezastąpiona.

DIY

Gdy chcecie mieć już wszystko dopracowane w najmniejszym szczególe, to polecam przeróżnego rodzaju pomysły DIY na zrobienie wielu bardzo pomocnych gadżetów. Moim numerem jeden jest tablica korkowa oraz ta zrobiona farbą tablicową:


źródło: pinterest.com


Można rozplanować sobie całe tygodnie pod względem większych rzeczy, które mamy do zrobienia. Na pewno bardzo pomagają w nauce, gdy do każdego dnia będziemy próbować dopasować konkretny materiał na powtórkę. Polecam, zwłaszcza maturzystom!


I na koniec chciałabym jeszcze zaprezentować kilka inspiracji, które mam nadzieję poddadzą wam wiele pomysłów!

źródło: pinterest.com


źródło: pinterest.com


źródło: pinterest.com


źródło: pinterest.com


źródło: pinterest.com

źródło: pinterest.com


źródło: pinterest.com


źródło: pinterest.com


źródło: stylowi.pl


źródło: stylowi.pl


źródło: stylowi.pl 


źródło: pinterest.com


źródło: pinterest.com


I PAMIĘTAJCIE

źródło: pinterest.com

4 komentarze:

  1. Ojej, prześwietny jest Twój organizer! Sama nie mogę żyć bez kalendarzyka <3 Żałuję, że wcześniej tu nie wpadłam i nie znałam tego sposobu, żeby zrobić sobie go sama!

    Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny
    www.iwasja.blogspot.com

    Będę wpadać tu częściej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi bardzo miło! :) Tak się zastanawiam, co by nie wrzucic właśnie projektu mojego organizerka, wtedy każdy by mógł sobie pobrac i wydrukowac :)

      Usuń
  2. takie organizery bardzo są przydatne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. potwierdzam! teraz nie wyobrażam sobie życia bez niego :)

      Usuń